תרבות על כוכב אחר

 

 

יש בתמונה הזאת של הכוכב המסתובב הרבה יופי וגם..הרבה תרבות. 

קודם צריך לומר כי הכדור הצבעוני הזה הוא מרקיורי (כוכב חמה), כוכב הלכת הפנימי במערכת השמש שלנו. מדובר כאן בסימולציה מרהיבה שהורכבה על ידי מדעני נאסא מכ- 1,000 צילומים של מרקיורי שצולמו על ידי חללית אמריקאית קטנה בשם מסנג'ר.

מרקיורי הוא הקטן בכוכבי הלכת, טיפה גדול יותר מהירח שלנו. לא קל להגיע אליו. חישוב לא נכון של המסלול והחללית נשאבת בכח הכבידה העצום של השמש. גם לא קל לחיות בו. ובכל זאת, אם הייתם מצליחים איכשהו לשרוד על פני הכוכב – בשעות היום הטמפרטורה מגיעה לכ-430 צלסיוס, היה מתגלה לכם מראה מרהיב במיוחד, החמה הזורחת מעל הראש שלכם הייתה נראית בערך פי 3 מזו הנראית בשמיים שלנו. 

the_sun_from_mercury_by_colemunrochitty-d5137bu

ציור של השמש כפי שנראית מפני הכוכב (מקור: Cole Munro-Chitty)

בלילה של מרקיורי מתחוללת דרמה גדולה, הטמפרטורה צונחת ויכולה לרדת למינוס 180 מעלות, מה שמטיל ספק באפשרות קיומם של חיים, לפחות לא בצורה המוכרת לנו. 

גוללו קצת למטה. בתמונה הזו המכונה על ידי הצוות של מסנג'ר, "האופק של מרקיורי", אפשר לראות קבוצה גדולה של מכתשים שנגרמו על ידי פגיעת אסטרואידים בגדלים שונים בעברו הקדום.  האגוד האסטרונומי הבינלאומי החליט לכנות את המכתשים על הכוכב הקטן בשמות של גבורי תרבות מהציוויליזציה האנושית. אפשר למצא שם סופרים, אמנים ומוסיקאים שתרמו משהו לתרבות שלנו.

אז אולי יהיה קשה לחיות שם בחום ובקור הקיצוניים, וגם לא לנשום באטמוספירה הדלילה, אבל אם אפשר לקבל שיעור קטן בספרות ואמנות, למה לא? הנה כמה מכתשים שליקטתי: רוברט לואיס סטיבנסון, ווילאם פוקנר, דיוק אלינגטון, רנה מגריט, נבוקוב, אנדי ווראהל, פליקס מנדלסון, ד"ר זיאוס עוד כאן. 

מרקיורי

 

אהבת? עורר בך עניין? אנא השאירו תגובה כאן...