צִיף צִיף, שְׁרִיק שְׁרַק

———————–

הצילום למטה התפרסם לא מכבר ב-רדיט (Reddit), הרשת החברתית הגדולה. העלה את תמונת הציפורים הזאת משתמש בשם: Guggenhein שכתב: "הן נראות כמו כמו תווים מוסיקליים". חבר אחר ברשת הגיב מיד ואמר שאולי צריך לנסות ולהלחין את זה. מעניין, הוא כתב, איך הציפורים הללו נשמעות? מכאן, החלו הדברים להתגלגל במהירות.

ציפורים ותווים – קרדיט: Reddit -Guggenhein

האמת היא שתמונות מן הסוג הזה אינן נדירות שהרי להקות ציפורים אוהבות לעצור ולחנות להן במגוון רחב של מקומות, ביניהם צמרות עצים, גדרות, גגות בניינים וכמובן, חוטי חשמל. הן עושות את זה מסבות הקשורות עימהן, אולי על מנת לנוח? להתארגן? להתבונן? או סתם כחלק משגרת החיים שלהם. כך או כך, הדימוי בין ציפורים על תיל לבין מוסיקה ותווים אינו חדש. ישנם לדוגמה כמה וכמה שירים ופזמונים ישראלים הנותנים לכך ביטוי. המוכר שבהם הוא "מקהלה עליזה" שכתבה לאה נאור.

הנה שני בתים מהשיר:

על ראש הברוש שבחצר
שמחה והמולה,
שם כל הציפורים בעיר
הקימו מקהלה

הסנוניות כתבו תווים
על חוט ועל גדרות,
תוכי אחד לימד אותן
מילים נהדרות.

ציף ציף, שריק שרק…

תווי שחפים שצילמתי בירקון

—————–

נחזור ל-Reddit. הקסם של הרשת החברתית הפופולארית הזאת הוא בין היתר בתגובות הצבעוניות והמפולפלות של חבריה לתכנים המועלים בה. ההצעה לנסות ולנגן את התמונה הציפורית הזאת לא נפלה על אוזניים ריקות. מהר מאד החלו להופיע תגבות ו..מנגינות.

—————–

הנה אחת הוורסיות ב- YouTube של משתמש המכנה עצמו: soldierpoetking 245:

—————–

והנה וורסיה אחרת, קצת שונה, על פי משתמש בשם Miller שהניח את המנגינה באתר בשם SoundCloud:

—————

יכול להיות שלא כדאי לקחת ברצינות רבה מידי את המוסיקה הזאת. בין כה וכה מיקומן של הציפורים משתנה מעת לעת. הלהקה יכולה לעוף ולחזור אל החוטים, אולי במקום אחר ובסדר שונה. לא בטוח שזה קשור ברפרטואר מוסיקלי.

התגובות ב-רשת על מוסיקת הציפורים לא אחרו לבוא. מישהו העיר שזה מזכיר לו מוסיקה של סרט אימה, אחר טען בכלל שמדובר במסר מוצפן. והיה מי שהתייחס, כנראה, גם למה שקורה מתחת, וכתב בפשטות (במקור): Their music is shit.

—————————

—————————————————-

  • במאי סרטים ומוסיקאי בשם: Jarbas Agnelli הפיק מנגינה וגם וידיאו מקסים על פי תמונת ציפורים שמצא, כאן.

אהבת? עורר בך עניין? אנא השאירו תגובה כאן...