ואני אראה לך את שלי

—————–

———

———————-

אני:

בורר כמה צילומים שאני אוהב במיוחד מה- Google Photos, כאלה שיש בהן, אני חושב, איזה שהוא פאנץ' ומשהו אנושי. הצילום הראשון מתאר פיסת שמים כחולה עם כתמי עננים בהירים, תמונה שצולמה במצוק נחל קדרון, בסמוך למנזר המרסבא במדבר יהודה. סלעי הגיר והכוכים הקרסטים האלה הם חלק מהאסתטיקה של המדבר, והיו מאז ומתמיד מקומות מסתור לאנשים תמהונים ונזירים שבקשו להתבודד.

התבונני בתמונה, אני מבקש מהתוכנה, נתחי ופרשי אותה, וציירי, אחר כך, תמונה תואמת שלך.

—————–

—————–

אני:

ממשיך לדפדף באלבום. עוזב את המדבר אבל נשאר עדיין בדרום. בשנים האחרונות הייתי מספר פעמים בעוטף עזה. באחד מאותם בקורים נקלעתי לסצינה מרתקת במיוחד; אי שם בשדות נחל עוז היה מטוס ריסוס, שהיה מבצע, פעם אחר פעם, גיחות קרובות, קרובות לקרקע, וגחונו כמעט והיה מלחך את גידולי השדה. צילמתי מקרוב כשאני סופג מנה הגונה מערפל ההדברה הזה. יצאה לי סדרה יפה. בני אדם עושים וואו(!) במקרים כאלה. מה היא תגיד?

—————–

—————–

אני:

אסתטי וסינתטי, אני חושב לעצמי וממשיך הלאה. מוצא צילום שעשיתי בחוף הים של תל אביב. טיימינג זה עניין קריטי. כאן, צילמתי את הנערה מספר פעמים עד לשוט הזה. מה את אומרת?  

                           

—————–

—————–

אני:

הטקסטים והתמונות שמפיקים הכלים של הבינה המלאכותית, במקרה זה מודולי השפה ומחוללי התמונות, הינם תוצאה של חוכמת אלגוריתם; תוצר משוכלל של עיבוד כמויות עצומות של נתונים, לרבות מיליונים רבים של תמונות, יחד עם תיקונים וכוונונים של קבוצות החוקרים שיצרו אותם. התמונה (למעלה) נראת לי כתרגיל בשיעור ציור של תלמיד דייקן שמבקש, קודם כל, להשביע את רצון הסביבה.

הצילום הבא שלי (למטה) היא תמונה של טנדר ישן מימים של פעם. נוסטלגיה היא רגש אנושי ממכר. מה את אומרת?
     

—————–

—————–

אני:

תראו את מראה החלודה ואת הצבע המָהוּהַּ של הגרפיטי בקירות. ותראו את העשבים המצבצים מסדקי לוחות העץ. תמונה מרשימה. אני בוחר לסיים עם משהו עדין: שפירית סגלגלה שמרפרפת על עלה ירוק:

—————–

—————–

———————————————–

10 תגובות

  1. יכולת ניתוח והבנת תמונה (״ראיה״) משולבת ישירות לתוך המודל של ChatGPT4. יצירת התמונה בעזרת Dall-e מחוברת אליו ״מבחוץ״ והממשק ביניהם הוא על ידי טקסט, בדיוק כמו שאדם ישתמש בו.

    מעניין איך זה יראה כאשר יצירת התמונה תהיה מחוברת באופן ישיר לתוך המודל.

  2. עמי, אין ספק שהצילומים שלך יפים – ואין ספק שה AI הבין ויצר צילומים ״באותה הרוח״ ..
    שזה מדהים לכשעצמו.
    הצילומים שיצר/ חיקה יפים מאד !!!
    בכז, רואים שהם עשויים מידי, מלאכותיים ואני
    אוהבת את האמיתיים.. שיצר האדם 🙂

  3. ניסוי מעניין. וכרגיל, יכולת ה"הבנה" של ה AI מעניינת יותר ממה שהיא יוצרת.

  4. כל מי שהגיב פה שם לב מיד שהתוכנה מבינה את התמונות שלך בצורה מפתיעה, יותר מאשר ציפינו שתוכל, מחרבשת קצת בשפה יפה ומייצרת תמונות קרות לא אנושיות. כושר ביטוי יש לה, תודעה, אין לה. האם תהייה לה פעם? הניצוץ האלוהי? בלהההה

  5. בהחלט מרתק, ובמיוחד מרתקת יכולת ההתבוננות והניתוח של הAI אודות תמונותייך

אהבת? עורר בך עניין? אנא השאירו תגובה כאן...